בלוגי-קו

אז למה לי קוריאה עכשיו? בגלל הקוסמטיקה כמובן

אז למה לי קוריאה עכשיו? בגלל הקוסמטיקה כמובן

נעים להכיר - במה שונה הקוסמטיקה הקוראנית מאחותה במערב ומה יתרונותיה? מסע רחוק מזרחה

כבר כמה שנים שהקוסמטיקה הדרום קוריאנית היא הדבר החם בתעשיית הטיפוח העולמית. חברות מערביות מייצרות מוצרים בהשראתה וענקיות טיפוח בינלאומיות כדוגמת SEPHORA ורשת הביגוד Urban Outfitters מקצות לה עוד ועוד שטחי מדף בחנויות ברחבי העולם. בלוגריות טיפוח מדברות עליה באינספור סרטונים, קבוצות רבות בפייסבוק מוקדשות לנושא ויש אפילו האשטאגים ייעודיים באינסטגרם. ההתלהבות רק גדלה ורבים במערב מתמכרים לשגרת הטיפוח הקוריאנית שכוללת לא פחות מעשרה שלבים שונים הנפרשים לאורך היום והשבוע ולמוצרים האיכותיים כמובן. בקיצור, כולם מדברים על "קוסמטיקה קוריאנית" בכל מקום. אבל למה? מה בעצם ייחודי בה כל כך ואיך היא שונה מהקוסמטיקה המערבית הקלאסית?

קראי עוד

 

  טיפוח העור הוא מרכיב מרכזי בתרבות הדרום קוריאנית. הקוריאנים, נשים וגם גברים, מטפחים את עור הפנים באופן שגרתי ויום יומי. מדובר בריטואלים שמונחלים כבר בגיל צעיר. נערה קוריאנית מקבלת מוצרי טיפוח יחד עם החזייה הראשונה וגבר קוריאני לעולם לא יצא את פתח ביתו ללא קרם הגנה או ילך לישון מבלי לשטוף את פניו בשיטת הניקוי הכפול. אפילו במטוסים, תיירים קוראנים ואנשי עסקים עם מסכות נייר ספוגות בסרום הם מראה רגיל ומקובל.

 כל תפיסת הטיפוח הקוריאנית שונה מזו המערבית, הבדל שמשפיע גם על תעשיית הקוסמטיקה הקוריאנית. במערב, נערה מתבגרת עם פצעונים נלחמת נגד העור שלה, כשמטרת העל שמנחה אותה היא לייבש למוות את הפצעונים, מה שעל הדרך מייבש את כל הפנים ורק גורם לייצור מוגבר עוד יותר של שמן. אישה בוגרת מתחילה להילחם ברגע שמופיעים קמטים, אבל בשנות העשרים שלה הולכת לישון בלי להסיר איפור, כי "עוד אין לה מה לדאוג".

  

 

בואו נתאזן

הפילוסופיה של הטיפוח הקוריאני, בדומה לפילוסופית החיים הנפוצה במזרח, שונה לחלוטין ומבוססת על איזון. המטרה בתהליך הטיפוח הקוריאני וההקפדה על השגרה, כבר מגיל צעיר, היא לחתור לאיזון בין מים לשמן בעור. בשביל עור מטופח ונקי, צריך לעבוד עם העור ולא נגדו, גורסים הקוריאנים. לצורך השוואה, בשגרת הטיפוח הקוריאנית, במקרה של פצעונים ועור שומני, לא מייבשים את העור במי פנים מלאים באלכוהול (כנהוג מזה שנים במערב), אלא משתמשים בקרם על בסיס צמח הסנטלה שידוע כמרגיע את העור ובעל סגולות אנטי דלקתיות, לטיפול בדלקת שגרמה לפצעון או בטונר מאזן כמו הטונר  של חברת קליירס' Supple Preparation Facial Toner אשר עשיר בלחות וברכיבים המרגיעים את העור ומאזנים את חומציותו.

 במקום לייבש את השומניות, משתמשים בצמחים ושורשים שנותנים לחות לעור ובכך מונעים ייצור עודף של שומניות. הפילוסופיה הזו היא שמנחה את תעשיית הקוסמטיקה הקוריאנית לייצר מוצרים שיעבדו עם העור ולא נגדו ולמצוא כל הזמן עוד פתרונות למגוון מאוד רחב של בעיות עור, החל מאקנה בגיל ההתבגרות ועד טיפול בעוד רגיש ואדמומי, עור יבש או קמטי הבעה.

חדשנות טכנולוגית

המרכזיות והחשיבות של המראה החיצוני בתרבות הקוריאנית מדרבנת את התעשיה גם לתחרות, חדשנות והתפתחות בלתי פוסקות. הקוסמטיקה הקוריאנית היא החדשנית בעולם ומיוצרת במפעלי ענק תוך שימוש במדע ובטכנולוגיה המתקדמת ביותר, החל מהמרקמים והרכיבים יוצאי הדופן ועד לאריזות ולחדשנות הצורנית. מרקמים חדשים ומפתיעים יוצאים בכל יום לשוק: קרמים בכדוריות, מייקאפ ספוג בכרית הנקרא קושן (Cushion) במקום השפורפרות הרגילות, קרמי הגנה בקפסולות, ניקוי בשמן כמו זה של המותג KLAVUU המועשר בתמצית פניני ים ורכיבים ימיים נוספים, סבונים בסטיק ובאבקה ועוד.

הבררנות של הלקוחה הקוריאנית, העובדה שהיא חסרת נאמנות למותג קוסמטי אחד והתחרות הגדולה על תשומת ליבה מעודדת את חברות הקוסמטיקה לשים דגש לא רק על חיפוש אחר רכיבים חדשים ומעניינים, אלא גם להשקיע בעיצוב המוצר, באריזות ובמרקמים. לאור כל זאת, לא פלא שהקוסמטיקה הקוריאנית השתלטה על עולם הטיפוח הבינלאומי וסוף סוף בשעה טובה מגיעה גם אלינו!

 

 

                                                                            

   

 

 

 

השאירי הודעה